7 Secrete ale Practicii Ayurveda

Imbunatateste-ti Viata Descoperind Secretele Ayurveda!

Text adaptat dupa Ysmay, fondatoarea 42yoghis.com.

ayurveda1

 

Ayurveda este o forma a medicinei traditionale din estul Indiei, care dateaza de acum 5000 de ani. S-a tot povestit despre remediile ayurvedice, unele nocive, cum ar fi cele care contin plumb sau mercur, si altele, aspecte pozitive ale acestei practici, care sunt numeroase si de ajutor, mai ales acum , in epoca pilulelor.

Ayurveda este mai mult decat o  practica medicala traditionala. Este un mod de viata, care aduce imbunatatiri fara schimbari majore in stilul de zi cu zi, doar prin practicarea catorva tehnici. Pentru a intelege mai bine aceste tehnici, expertul in Ayurveda  Margo Shapiro Bachman, ne impartaseste cateva secrete.

1. Bea apa calda sau chiar fierbinte cu sorbituri mici la fiecare masa

2. Evita bauturile foarte reci sau cu gheata in timpul sau imediat dupa masa.

Aceste doua sfaturi “merg mana in mana” ne marturiseste Margo Bachman. Ayurveda pune accent pe digestie, pentru ca de aici incep multe dintre dezechilibrele noastre fizice.

Cu cat reusim sa ne imbunatatim digestia, cu atat vom preveni mai usor problemele care pot aparea (acesta este un punct vital in Ayurveda). Lichidele calde incurajeaza procesul de digestie, in timp ce cele reci il impiedica.

Acesta este unul dintre sfaturile Ayurveda care poate fi urmat destul de usor, fara a face ajusari prea mari in programul zilnic.

3. Mananca constient

De cate ori nu ti s-a intamplat sa iei in fuga un burger si sa-l mananci in timp ce conduci? Sau sa infuleci o salata uitandu-te la televizor?

Conform Ayurveda, nu acesta este modul corect de a manca.  “Starea noastra de spirit este direct legata de procesele interne ale organismului”, explica Bachman. Atunci cand mancam constient, mancarea trece cu usurinta prin sistemul nostru, unde este digerata, asimilata si absorbita in acelasi mod. Conform filosofiei Ayurveda este bine sa nu mancam atunci cand suntem obositi, suparati, plicisiti, etc… pentru ca starea noastra poate crea indigestii sau alte probleme digestive. Practicand mancatul constient este si o modalitate de a ne insusi activarea constiintei de sine si de a invata sa traim constient fiecare moment.

4. Adauga fructe si legume proaspete in meniul zilnic

Ayurveda incurajeaza introducerea fructelor si legumelor in meniul zilnic, in ciuda teoriilor care sustin ca fructele proaspete contin fructoza si aceasta poate dauna.

Fructele si legumele proaspete au mai multa prana (forta vitala)  ceea ce sporeste vitalitatea organismului odata cu ingerarea lor. Pe langa prana, vegetalele proaspete aduc un aport de vitamine si minerale, de care nu putem beneficia din hrana care nu mai este in stare naturala.

5. Renunta la cafea

no coffee

Aceasta poate fi o schimbare intr-adevar majora pentru unii, cafeaua fiind unul dintre “rasfaturile” la care renuntam cu greu. Si totusi, raul pe care ni-l poate face cafeaua se duce dincolo de nivelul de cofeina, conform Ayurveda. Excesul de cafea slabeste rinichii si supra-stimuleaza sistemul nervos. Din acest motiv, cei cu tipul de dosha Kapha, sunt ok cu o ceasca de cafea, deoarece au nevoie uneori de stimulare pentru a fi echilibrati, iar cei cu tipul de dosha Vata se pot simti destul de dezechilibrati dupa o cafea.

6. Fa-ti un program zilnic si respecta-l

O provocare, pentru multi dintre noi! Sa ne facem un program zilnic pe care sa-l urmam cu strictete! In special pentru cei care au familie, si programul zilnic depinde de impartirea timpului cu persoanele dragi…

Ayurveda te ghideaza in crearea unui ritm potrivit pentru viata ta, care include un stil de viata sanatos in armonie cu natura inconjuratoare.

Crearea si respectarea unui program aduce cu sine stabilitate si echilibru si ne protejeaza sanatatea. Tipul Vata are nevoie cel mai mult de respectarea unui program, dar tot ei sunt cei care-l schimba cel mai des. Tipul Kapha se descurca mai bine cu o rutina variata, ceea ce le intrerupe tendinta spre inertie. Cei de tipologie Pitta sunt la mijloc.

 

7. Include ghimbirul in meniul zilnic

gingerNu o sa credeti ce beneficii extraordinare aduce ghimbirul organismului nostru!

Ayurveda considera ghimbirul “condimentul minune” – medicamentul universal, pentru ca are atatea valente. Ghimbirul proaspat este tridoshic (este bun pentru toate cele 3 dosha), iar ghimbirul uscat reduce Vata si Kapha, ridicand Pitta. Ghimbirul poate fi folosit ca remediu in caz de raceli sau gripe, dureri de gat, indigestii, febra, crampe menstruale si multe altele. Fiind un condiment, este usor de incorporat in hrana zilnica sau in bauturile pe care le consumam.

Printre proprietatile principale ale ghimbirului se situeaza imbunatatirea circulatiei sangvine, cresterea agni (focul digestiv) – adica imbunatatirea digestiei precum si diminuarea diverselor inflamatii.

Daca vrei sa afli mai multe despre secretele Ayurveda, verifica Calendarul nostru pentru a urmari evenimentele Ayurveda din urmatoarea perioada.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+
Toate drepturile rezervate
Realizat de Twisted Design