10 pasi simplii pentru o meditatie placuta

Sunshine

Capitol din cartea “Sacred Body, Sacred Spirit”  de Ramesh Bjonnes

  1. Corp curat, minte curata.

Inainte de a medita, fa-ti un dus si spala-te pe dinti. Daca meditezi imediat dupa baie, corpul si mintea vor fi reimprospatate si te vei simti mai energic. In timpul zilei sau seara, poti face o ”semi-baie” yoghina, curatandu-ti mainile, fata, zona buricului, gatul si picioarele cu apa rece. Totodata spala-ti gura si nasul.

  1. Loc sacru, minte tacuta.

Aseaza-te pe o patura sau perna din lana sau dintr-un alt material non-conductiv. Sa ai o patura pe care o folosesti exclusiv pentru meditatia personala. Foloseste un material ca lana pentru ca nu conduce curentul electric din pamant. Creaza-ti o pitha sacra in spatiul destinat practicilor tale spirituale si foloseste-o numai pentru meditatie sau alte activitati de natura spirituala. Nu medita in pat deoarece ai putea adormi. Pastreaza o camera speciala, sau macar un spatiu dintr-o camera unde nu desfasori nicio activitate in afara de meditatie. Nu este nevoie de un spatiu mare, 2-3 metrii patrati intr-un colt de camera vor fi de ajuns. Facandu-ti meditatia zilnica in acel loc, vei crea treptat un spatiu cu o vibratie spirituala atat de puternica incat doar intrand in el te va face sa iti simti mintea mai limpede.

  1. Coloana dreapta, minte concentrata.

Desi meditatia este relaxanta, nu este acelasi lucru cu relaxarea zilnica, asadar trebuie sa-ti tii mintea alerta mentinandu-ti spatele drept. Facand acest lucru, permiti energiei spirituale Kundalini sa circule mai usor prin corp. Ridicandu-ti capul si stand drept, mintea iti va fi mai treaza si alerta. Daca iti relaxezi spatele si permiti coloanei sa nu stea dreapta, mintea iti va deveni mai adormita si va fugi mai repede de sub controlul tau.

  1. Respiratie mai rara, mai multa profunzime.

Respira rar si adanc. Scripturile Yoghine si Tantrice spun ca daca reusesti sa-ti controlezi respiratia iti poti controla si prana (energia vitala a corpului), iar controland prana iti poti controla mintea. Nu incerca sa-ti tii respiratia mai mult decat poti, ci las-o sa devina natural mai rara. Acest lucru iti va induce progresiv o stare de calm, concentrare si extaz.

  1. Carti sacre, spirit sacru

Incurajeaza-ti dezvoltarea spirituala citind carti pe aceasta tema zilnic.

  1. Ochi deschisi, minte concentrata.

Repeta-ti mantra sau canta kirtan cat mai mult pe timpul zilei. Repetarea mantrei cu ochii deschisi  se numeste ardha iishvara pranidhana, sau semi-meditatie. Iti da beneficiile repetarii mantrei dar fara beneficiile pe care le ai cand inchizi ochii si iti incetinesti ritmul corpului. Nu poate inlocui meditatia, dar iti mentine in minte vibratia mantrei, ajutand la meditatii mai profunde.

  1. Dansul mantrei.

Danseaza kirtan zilnic cantand din toata inima. Cand dansam kirtan inainte de meditatie toate organele sunt stimulate de energia mantrei. Lasa-te absorbit!

  1. Spatiu retras, minte linistita.

Practica-ti meditatia la un interval regulat intr-un spatiu pustiu, retras si linistit ca o padure, o zona de munte sau la malul marii.

  1. Prieteni dezvoltati spiritual.

Bucura-te de satsang (compania spirtuala a prietenilor) cat de des posibil. Sa fii in compania unor yoghini care isi impartasesc povestile si experientele te ajuta in dezvoltarea ta spirituala.

  1. Practica Hatha yoga pentru minte si spirit.

Fa exercitii yoga in fiecare zi. Facand asane zilnic te ajuta sa-ti mentii glandele sanatoase si sa ai secretii hormonale echilibrate. Facand asane usoare, respirand incet si tinandu-ti respiratia in anumite intervale te ajuta foarte mult inainte de meditatie. Dezvoltandu-ti flexibilitatea corpului prin asane ajuta mult la mentinerea unei posturi nemiscate pentru mai mult timp cand iti practici meditatia.

 

Poti comanda cartea lui Ramesh Bjonnes AICI!

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on Google+
Toate drepturile rezervate
Realizat de Twisted Design